10. marts 2020

Grundvandssænkningslauget Bjerregård Syd BREAKING NEWS !!!

Generalforsamlingen udsættes!!

I forbindelse med den alvorlige smittefare ved den verserende Coronavirus COVID-19, har bestyrelsen besluttet at følge myndighedernes anbefalinger og udsætte generalforsamlingen i Grundvandssænkningslauget Bjerregård Syd den 14. marts 2020 i Fiskeriets Hus i Hvide Sande.

Ny dato vil blive offentliggjort via Grundvandssænkningslaugets nyhedsbrev og hjemmeside.

Grundvandssænkningslauget Bjerregård Syd tilslutter sig hermed beslutningen i Kirksvej Grundejerforening og Vejlaug.

04 februar 2020

Indkaldelse til generalforsamling 14. marts 2020 kl. 13.00

Denne indkaldelse til generalforsamling er samtidig adgangsbillet til generalforsamlingen. Indkaldelsen skal derfor medbringes som dokumentation for stemmeret.

Dagsordenen til generalforsamlingen kan hentes her.

18. december 2019

Orientering om pumpe og vand i det drænede område.

Vi har sidst i november måned skiftet de elektroniske følere i pumpebrønden, da der var en periodisk fejl på de gamle følere. Fejlen gjorde, at pumpen kørte start - stop kontinuerligt før pumpebrønden blev fyldt op. Det er bestemt ikke godt for pumpen, så derfor blev udskiftning bestilt med det samme.
Efter udskiftning af følerne kører pumpen upåklageligt. Den pumper ca. 3 minutter og holder så stop ca. 3 minutter, mens pumpebrønden fyldes igen. Pumpens kapacitet er på over 2.000 liter pr. minut. Så dræn og pumpe kører på højtryk.
Vi kan oplyse, at vi fra bestyrelsen holder øje med situtionen i området på skift, når vi er derude. Sidst vurderedes, at grundvandet stod ca. 50 cm. under terræn (den 9. dec.).

Vi ønsker alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår

Grundvandssænkningslauget Bjerregård Syd

02. april 2019

Referat fra generalforsamlingen

Referatet fra generalforsamlingen den 16. marts 2019 kan læses her.

26. januar 2019

Indkaldelse til generalforsamling

Indkaldelse  til generalforsamling bliver fordelt i sommerhuspostkasserne denne weekend den 26. og 27. januar 2019. Som det ses af notat kan vi ikke sende til hjemadressen.

Dagsordenen til generalforsamlingen og regnskabet kan hentes her.

--oo0oo--

Grundvandsænkningslauget Bjerregård Syd

Lars Jørgen Thomsen
Søndergade 1, 6622 Bække
Mobil: 61304819

Laugets formål er at varetage grundejernes interesser I forbindelse med grundvandssænkningen inden for interesseområdet, herunder sørge for vedligeholdelse af rørlægningssystemet og pumpeanlægget, således at de vandløbsretlige forhold opretholdes. Det er ligeledes laugets formål at optage forhandlinger med diverse myndigheder i sager, der har vandløbsretlig betydning for grundejerne og anlæggets drift.

Bestyrelsen for Grundvandsænkningslauget Bjerregård Syd:

Formand: Lars Jørgen Thomsen
Sommerhus: Kirstinevej 40