Fra november 2019 til marts 2020 har vejret været meget regnfuldt. I Bjerregård har der været store oversvømmelser ved mange sommerhuse og både veje og grunde har været ufremkommelige. Grundejerforeningen har forsøgt at registre de mange oversvømmelser, som skyldes en kombination af regnvand og grundvand.

09. marts 2020

Billedreportage fra oversvømmelserne

Grundejerforeningens medlemmer har været flinke til at melde ind med mails og billeder for at dokumentere de meget svære oversvømmelser. Billederne her er fra perioden i november 2019 og her kan man se oversvømmelser fra februar og marts 2020.

04. marts 2020

Grundejerformand efterlyser rådgivning fra kommunen

Læs  Dagbladet Ringkøbing-Skjerns interview med formanden for Kirksvej Grundejerforening og Vejlaug. Her mener Lisbeth Sannemand Duus, at kommunen i det mindste bør tilbyde rådgivning inden hun og andre grundejerforeninger begiver sig ud i stor omfattende dræningsprojekter.

01. marts 2020

Oversigt over sommerhuse med problemer

Grundejerforeningen har lavet to oversigter, der viser, hvor der har været oversvømmelser, som har resulteret i store problemer både mht. fremkommelighed, vand i sommerhusene og ikke fungerende toiletter. Den ene oversigt er et kort, der viser hvor sommerhusene med store oversvømmelser er placeret i forhold til hinanden. Det andet er en oversigt over alle sommerhuse, hvor der til grundejerforeningen er indberettet større eller mindre problemer med vand.

Grundejerforeningen vil meget gerne opfordre alle medlemmer til fortælle om oversvømmelserne i vores område.